måndag 14 juli 2008

Min graviditet, so far!

Namn: Emilie
Graviditetssymtom: kissar hela tiden
Positivt gravtest:i vecka: v4-5
Vilka jag berättade först för: Jimmpa så klart sen våra föräldrar
Min barnmorska heter: Helena
Mat jag bara måste ha: Frukt
Mat jag absolut inte kan äta: Pasta, korv och makaroner
Illamåendet började: v5
Och slutade: v12-13
Mina första mammakläder: Ett par mörka jeans från Lindex
Första sakerna som vi köpt: Vinteroverall
Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol: Min och brosans gamla spjälis i ny regi
Då kände jag bebis för första gången: v 14
Då kände jag första sparken: v 19 (en jätte spark)
Då kände pappa första sparken: han väntar än
Namn vi funderar på: Alivn/tjej inte bestämt än
Grejer som händer med min kropp: Andfådd och flåsig direkt. BRÖSTEN!
Så motionerar jag: Ute med April i skogen
Värsta graviditetsminne: Spyorna/Magkatarren
Bästa graviditetsminne: När jag kände bäbisen med handen första gången

Inga kommentarer: